Pääkaupunkiseudun lakot siirtyvät 14 vuorokaudella eteenpäin

Työ- ja elinkeinoministeriö on päättänyt siirtää Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunkeihin 19.–25.4.2022 suunniteltuja lakkoja 14 vuorokautta eteenpäin. Tämä tarkoittaa sitä, että lakko toteutuisi 3.–9.5.2022, jos neuvotteluratkaisuun työnantajan kanssa ei päästä sitä ennen.

Tämä lakko koskisi toteutuessaan Farmasialiiton osalta vain Vantaan kaupungin työntekijöitä. Rekisteritietojemme mukaan meillä ei ole jäseniä tämän lakon piirissä.

Tänään kunta-alalle annettiin myös viides lakkovaroitus samalle aikavälille 3.–9.5.2022 nyt siirretyn lakon kanssa. Viidenteen lakkoon on tehty edellisistä lakoista poikkeavia rajauksia JUKOn keskuslakkotoimikunnassa, minkä vuoksi se ei koske Farmasialiiton jäseniä minkään kaupungin osalta. Viidennen lakon ulkopuolelle on rajattu myös monet muut sote-työtehtävät.

Kaikki kunta-alalle annetut lakkovaroitukset, lakkojen siirrot sekä ylityö- ja vuoronvaihtokiellot löytävät täältä

Lisätietoja:

Maija Pirttijärvi