Blogisivu

Blogiarkisto

Johan on Työmarkkinat: Riippuu, mistä katsoo

06.06.2016 | Blogi - Johan on työmarkkinat!

Isälläni on vanhassa valokuva-albumissaan kuva vuodelta 1966. Kuvassa seisoo mies junan vieressä lätsä päässään ja kitara olalla. Kuvan alle on kirjoitettu ”Ei tippa tapa”. Tässä vaiheessa moni jo arvaa, että kuvan mies on Irwin Goodman. Parikymppinen isäni oli matkalla armeijaan Ouluun ja hän oli junassa jutellut hetken juuri pinnalle nousseen nuoren protestilaulajan kanssa. Lopuksi otettiin kuva. Siitä on nyt viisikymmentä vuotta.

Opiskelijaelämää: Tarkkana työelämään

30.05.2016 | Blogi - Opiskelijaelämää

Onnittelut keväällä valmistuneille tai valmistuville farmaseuteille ja proviisoreille! Työsopimuksen tekeminen on hyvinkin ajankohtaista. Niin on myös kesätöihin menevillä opiskelijoilla. Tässä vaiheessa suurimmalla osalla onkin jo kesätyöpaikka valmiina. Työsopimus voi olla tehty tai se on pian allekirjoitettavana. On muutamia asioita, jotka on hyvä pitää mielessä kun aloittaa työnteon.

Proviisori NYT: Aloittavan apteekkarin haasteet -kollegailta

31.03.2016 | Blogi - Proviisori NYT!

Proviisoriverkosto järjesti 10. helmikuuta kollegaillan teemalla ”Aloittavan apteekkarin haasteet”. Tilaisuus järjestettiin Helsingissä Farmasialiiton toimistolla ja Kuopiossa Itä-Suomen yliopiston Snellmania-rakennuksen seminaarisalissa. Tilaisuudessa oli tuttuun tapaan videoyhteys Helsingin ja Kuopion välillä, ja tilaisuutta oli mahdollisuus seurata myös etäyhteydellä omalta kotikoneelta.

Proviisori NYT: Kansainvälistä työkokemusta ja johtamisoppeja Irlannista

26.02.2016 | Blogi - Proviisori NYT!

Sain viime syksynä ainutlaatuisen mahdollisuuden hakea JET-opintojeni kautta ulkomaan työssäoppimisjaksolle. Jakso olisi 3 viikkoa, sille saisi Erasmus tukea ja jakso tulisi liittää valinnaisiin henkilöstöjohtamisen opintoihin. Maa kohteita johtajuuden erikoisammattitutkinnossa oli kolme, Irlanti houkutteli eniten sen tanssi- ja musiikkikulttuurin takia. En ollut koskaan ollut ulkomailla vaihdossa opiskeluaikana, tämä oli minun mahdollisuuteni ja tartuin siihen. Ensin täytyi selvittää saisinko 3 viikkoa vapaata töistä. Työnantaja näytti vihreää valoa ja aloitin hakemuksen kirjoittamisen englanniksi. Parin viikon kuluttua sain tietää, että minulle myönnetään tukea.