Blogisivu

Blogiarkisto

Proviisori NYT: Se tunne kun…

18.09.2017 | Blogi - Proviisori NYT!

Osallistuin Farmasialiiton johtamiskoulutukseen, jossa käsiteltiin tunteita ja tunteiden johtamista työelämässä. Tunteet vaikuttavat niin yksilön kuin yhteisönkin suorituskykyyn ja siten myös yrityksen tulokseen. Eräs koulutuksesta mieleen jäänyt ajatus oli, että tunteiden hallinta ja johtaminen vaatii niiden tunnistamista. Mutta entä jos tunnetta ei osaakaan nimetä? Tai jos sitä ei ole edes mahdollista nimetä.

Johan on työmarkkinat: Kesälomalla levätään – taukoja tarvitaan muulloinkin

19.06.2017 | Blogi - Johan on työmarkkinat!

Suurelle osalle suomalaisia tämä aika on vuoden parasta aikaa. Kesälomat ovat alkaneet tai alkavat aivan pian. Vihdoinkin on aikaa ja mahdollisuuksia palautua työn rasituksista ja tehdä jotain ihan muuta. Nyt ladataan akkuja tai tarkemmin sanottuna aivoja loman jälkeistä elämää varten.

Proviisori NYT: Millä tavoin sinä voit edistää rationaalisen lääkehoidon edistämistä?

11.05.2017 | Blogi - Proviisori NYT!

Rationaalisen lääkehoidon toimeenpano-ohjelman työ jatkuu myös tänä vuonna. Ohjausryhmä jätti väliraporttinsa alkuvuodesta 2017. Toimeenpano-ohjelma keskittyy viiden pääteeman suunnitteluun ja toteutukseen:

Proviisori NYT: Kollegan kehu kiertämään

21.02.2017 | Blogi - Proviisori NYT!

Alun perin latinankielinen sana kollegiaalisuus tarkoittaa toverillisuutta ja yhteisöllisyyttä työporukassa. Käytännössä kollegiaalisuus näkyy työtovereiden tukemisena ja arvostuksena, tiedon jakamisena ja avoimena vuorovaikutuksena. Toisaalta kollegiaalisuutta on myös erilaisten työtapojen suvaitseminen ja ristiriitatilanteiden selvittäminen hyvässä hengessä kollegan kanssa. Terveydenhuollossa kollegiaalisuus tarkoittaa lisäksi sitoutumista kollegakunnan, ja koko terveydenhuollon, yhteisiin pelisääntöihin.

Proviisori NYT: No mitäs sitä sitte? – mentoroinnista boostia uralle

23.01.2017 | Blogi - Proviisori NYT!

Muistan vielä karvaasti, kun eräs nuori neiti etsi alapäähänsä laitettavaa ruiskutettavaa ehkäisyä, ja minä passitin hänet pois apteekista, kun en hoksannut mitä hän tarkoitti. Onkohan kukaan urallaan menestynyt ikinä tehnyt noin tyhmää mokaa? Mihinhän sitä tällä järjenjuoksulla edes voisi mennä töihin, tai mihin edes haluaisin mennä? Mitä vahvuuksia minulla on laittaa tähän työhakemukseen? Heikkouksia kyllä keksisin.